המרכז הגאה מהווה בית לקהילה הגאה בתל אביב יפו והסביבה ומסגרת גג לפעילות להט"בית מקומית תוך יוזמה ומעורבות חברתית, ומתן שירותים בתחומים: קהילה, תרבות וסיוע.

המרכז הגאה, כמחולל קהילה ממשית, פועל לקרב בין חלקי הפסיפס השונים המרכיבים את הקהילה ואת תושבי ותושבות העיר ומהווה מגדלור ואבן שואבת לכל חלקי הארץ.

המרכז הגאה חרט על דגלו כי שינוי מהותי במעמדה של הקהילה יגיע באמצעות תהליכי עומק מתמשכים אשר במרכזם עומד מפגש בלתי אמצעי של חברות וחברי הקהילה. המרכז הוא אחד הגופים הקהילתיים אשר מובילים תהליכי "בינוי קהילה" ומתמחה בתהליכים אלו. אנו מאמינים כי לצד הקיום של הקהילה כ"קהילה מדומיינת" (מושג אמורפי אשר מייחס מאפיינים קהילתיים למאות אלפי אנשים גם אם אינם מכירים זה את זה) חלה עלינו החובה לקיים קשרים משמעותיים ופרקטיקות קהילתיות אשר יהפכו אזורים רבים בתוך הקהילה לממשיים ולרלוונטיים יותר בחיים של כולנו. אנו מגלות כל יום מחדש כמה קהילה היא כוח וכמה היא רלוונטית לכל אחת ואחד מחבריה, גם אם אינו רואה זאת במבט ראשון. בנוסף, המרכז הגאה הוא בית ובסיס התארגנות לקבוצות רבות בקהילה הגאה אשר אינן מאוגדות בארגונים ומוצאות במרכז את המענה היחיד לצורכיהן.

אנו פועלים בעיר תל אביב יפו, בירת הקהילה הגאה, במסגרת עיריית תל אביב יפו. אנו יודעים כי מרבית מחברות וחברי הקהילה בעיר לא נולדו וגדלו בה אלא עברו אליה מתוך רצון להשתייך ולהכיר את הקהילה ופרטים נוספים בה. אנו מאמינות שרבות מחברות הקהילה עברו לעיר מתוך רצון עז לחיות חיים להט"בים מלאים ולממש את זהותם באופן שלא יכלו לממש בעיר בה נולדו. כך, במפגש שבין חברות וחברי הקהילה לבין החיפוש אחר הקהילה הגאה בעיר נולד לפני למעלה מעשור המרכז הגאה אשר בשנים האחרונות שם לו למטרה ביתר שאת לייצר אלטרנטיבה למפגש קהילתי באמצעות מאות פעילויות, אירועים, פרויקטים קהילתיים, מקומות התנדבות, שירותים לכל הקשת הגאה ועוד.

במרכז הגאה תוכלו למצוא בכל זמן נתון עשרות קבוצות פעילות ("חוגים"), קבוצות חברתיות וגם קבוצות טיפוליות. תוכלו למצוא אירועי תרבות, מופעי דראג, הצגות, הופעות, מסיבות ותערוכות אמנות. תוכלו לקחת חלק בפרויקט מיוחד המפיג בדידות למבוגרי ומבוגרות הקהילה. תוכלו לפגוש אשת טיפול, לבצע בדיקות HIV, להתחבר למנטורית טרנסית ועוד מגוון רחב של שירותים. במרכז הגאה תוכלו למצוא עשרות תכניות לכל הקבוצות, הגילאים והזהויות באשר הן – אם בא לך ערב של פאן או מפגש שבועי עם אנשים מחוץ לאפליקציות. במרכז הגאה פשוט תוכלו להיות אתםן.

 

המרכז הגאה חזר לגן מאיר!

המרכז נמצא ברחוב טשרניחובסקי 22, תל אביב.

בואו לבקר!